‘Al meer dan 200 jaar bezorgen wij de briefpost in ons land. Maar willen we ook de komende eeuw in deze tak van sport succesvol blijven, dan moeten we slimmer gaan werken, én dus slimmer bezorgen’, vat Jarko Kortekaas, product owner bij PostNL de uitdaging van het project Logisch Bezorgen kort samen. ‘We zochten naar een oplossing waarmee we efficiënter maar ook objectiever - en op basis van alle beschikbare data - telkens de meest optimale route kunnen maken én beheren. Daarbij moeten onze wijkbeheerders en bezorgers op straat uit de voeten kunnen met wat wij verzonnen hebben. Anders is al die innovatie en vernieuwing voor niets geweest.’
Logisch Bezorgen bij PostNL
Iedere dag de optimale route overzichtelijk in beeld
Ter versterking van haar positie zet PostNL ook in 2022 stevig in op de versnelling van digitale transformatie. Vanuit het strategisch partnerschap en onder de naam Logisch Bezorgen, werkt het postbedrijf al enkele jaren samen met Geodan aan het optimaliseren van het bezorgproces. Van het voorbereiden tot het bezorgen van de post, dragen location intelligence – en het cloudplatform GeodanMaps – bij aan het realiseren van de ambities en het succes van de organisatie.